Planuodamas metų išlaidas dažnas vadovas susiduria su amžinu klausimu: ar skirti lėšų šventėms? Ar jų reikia darbuotojams, klientams ar net (būna ir taip) – ir konkurentams.
Stovyklos yra dvi. Vienos atstovai sako, kad šventės yra būtinos, nes jos motyvuoja, įkvepia ir vienija kolektyvą, taip pat padeda kurti ir palaikyti įmonės kultūrą, tradicijas.
Kiti tikina, kad tai yra tik laiko ir pinigų švaistymas. Geriau dėmesį skirti didesniems atlygiams, ilgesnėms atostogoms ar premijoms.
Tiesa, yra dar ir trečioji stovykla, kurios atstovai sako, kad pirmiausiai reikia sėkmingai vystyti verslą ir atsakingai planuoti, kur link jis juda, o visos pramogos yra tik šalutinė sėkmingos veiklos išraiška.
Kiekvienas turi savo argumentų už ir prieš ir jie visi yra pakankamai įtikinami ir svarūs. Mūsų tikslas – pasidalinti patirtimi, kuri galbūt padės nuspręsti, kuria kryptimi šiemet labiau kreipti savo įmonės vairą.
Darbuotojai – atskiri pasauliai
Praėjusiais metais organizavome įmonių vasaros šventes kelioms įmonėms, kurios iki šiol neturėjo tokios praktikos. Vadovai įspėjo, kad darbuotojai nėra labai vieningi, jie mažai vienas kitą pažįsta, pakankamai stipriai konkuruoja tarpusavyje ir neturi tradicijų leisti laiką kartu.
Stebėtina, tačiau į įmonės šventę susirinko didžioji darbuotojų dalis. Gal todėl, kad šventė vyko pirmąjį kartą, todėl daugeliui buvo smalsu sužinoti, kas jų laukia.
Rezultatas pranoko lūkesčius. Komandiniai žaidimai, iš pradžių prasidėję labai nedrąsiai, įsisiūbavo taip, kad azartiškų vasaros žaidynių pabaigoje komandos jau skandavo bendrus šūkius ir laidė jau tik jiems suprantamus juokelius.
Kaip tokios šventės gali pakeisti kolektyvą geriausiai iliustruoja vadovo atsiliepimas. Jis parašė, kad atėjęs į darbą pirmadienį išvydo neįprastą vaizdą: prie kavos aparato būriavosi grupelės ir dalijosi patirtais nuotykiais.
„Tokio „vaibo“ pirmadienio rytą niekada nėra buvę!”, – pasidžiaugė vadovas ir pridūrė, kad nors ir ilgai svarstė, vis tik suorganizuoti įmonės šventę buvo geras žingsnis.
Viską galime patys!
Taip pat pernai organizavome šventę įmonei, kurioje iki šiol viskuo rūpindavosi darbuotojai. Be savo tiesioginių pareigų, jie dar sukdavo galvas ką nuveikti, kuo užimti kolegas ir pan. Dažnai nutikdavo taip, kad kažkas kažką pamiršdavo, nepadarydavo arba nemiegodavo paskutines naktis stengdamiesi, kad suplanuotos veiklos įvyktų.
Vadovas pastebėjo, kad nuo to labai kenčia tiesioginiai darbai, todėl priėmė sprendimą šventės pramogų organizavimą patikėti tiems, kurie tuo užsiima.
Šventės metu darbuotojai džiaugėsi, kad pagaliau jaučiasi kaip svečiai – išsimiegoję, atsipalaidavę ir ramūs.
Skaičiuodamas išlaidas vadovas nepastebėjo itin didelio skirtumo, tačiau darbuotojų pasitenkinimas buvo žymiai didesnis. Nuo šiol įmonė pramogų organizavimą patikės tiems, kurie tuo užsiima.
Norime tik šokti ir dainuoti!
Kolektyvų būna pačių įvairiausių, tačiau įmonių švenčių tradicijos sparčiai keičiasi. Jeigu prieš penkerius metus daugeliui tokios šventės asocijavosi tik su sočiu stalu ir visą laiką atviru baru, tai dabar vis daugiau dėmesio skiriama kokybiškam laikui kartu.
Neslėpsime, yra buvę švenčių, kai dar joms neįpusėjus jau būdavo išnešinėjami "pavargę" dalyviai ar dėl saugumo nutraukiamos aktyvios veiklos.
Įmonės šventės jau nebėra siejamos tik su buitinėmis pramogomis. Žinoma, viskas labai priklauso ir nuo pačios įmonės atstovų požiūrio.
Turime kelis klientus, kurie, pasimokę iš buvusių metų, pradėjo keisti gaivinimosi gėrimais tradicijas. Iš pradžių jos nebuvo priimtos labai entuziastingai, tačiau parodžius darbuotojams, kad galima viską suderinti – jie ir patys ėmė aktyviau įsitraukti į bendras veiklas.
Tačiau tikrai yra kolektyvų, kurie nori tik linksmintis: vaišintis, šokti ir dainuoti. Tuomet verčiau paisyti jų norų, nes per prievartą varyti į įvairias veiklas – irgi ne sprendimas.
Padėka klientams
Tokių įmonių nėra daug, tačiau tos, kurioms ypač svarbu išlaikyti nuolatinius klientus ar pritraukti naujų, organizuoja šventes tam, kad galėtų ne tik padėkoti už ištikimybę, bet ir dar labiau stiprinti ryšį.
Įmonių, kurios organizavo šventes klientams, vadovai puikiai išnaudojo bendrų iššūkių teikiamas galimybes. Būdami komandose, taip pat įtraukdami į jas savo aukščiausio lygio darbuotojus, efektyviai mezgė dialogus ir tvirtino ryšį.
Kiek stebino, tačiau buvo įmonė, kuri į savo renginį klientams pasikvietė ir konkurentų. Vadovas paaiškino, kad priežastys buvo kelios. Viena iš jų – parodyti drąsą ir atvirumą. „Negali žinoti – šiandien gal konkurentas, kitą dieną – puikus partneris“, – vieną iš priežasčių įvardino įmonės valdytojas. Taip pat tai yra būdas parodyti lyderystę.
Dalyvausi? Tingiu!
Iš patirties galime pasakyti, kad net jeigu yra privaloma registruotis, į įmonės šventes neatvyksta nuo 10 iki 30 proc. darbuotojų. Kai kolektyvas yra labai didelis, tas skaičius nėra toks ryškus, tačiau mažoms įmonėms šventės organizavimo kaštai ženkliai išauga, o naudos – jokios.
Yra buvęs atvejis, kai atvykus dviems užsakytiems autobusams, šventės dalyviai laisvai susėdo į vieną. Organizatoriams teko sukti galvą, kaip modifikuoti programą ir ką daryti su dvigubu maisto kiekiu.
Įdomu tai, kad kitais metais įmonė rado įdomų sprendimą. Registruodamasis į šventę darbuotojas sumoka užstatą, kuris po šventės, jeigu joje dalyvavo, yra grąžinamas. Nors suma nėra labai didelė, 30 eurų, ji labai disciplinavo kolektyvą.
Kam tenka nedalyvavusiųjų pinigai? Jie pervedami į kolektyvo biudžetą ir naudojami jų reikmėms: vakarėliams, išvykoms ar pan. Žodžiu, pinigai tenka ne įmonės, o jos darbuotojų veikloms.
Kai dalyvavimas buvo „apmokestintas su grąžinimu“, daugiau niekada į šventės vietą nebeatvyksta tušti autobusai. Žinoma, toks sprendimas gana radikalus, tačiau minėtai įmonei puikiai veikia.
Mums nepatiks
Jeigu už šiuos žodžius imtume po eurą, jau būtume milijonieriai. Kaip žmogus gali žinoti, kad jam nepatiks, jeigu kažko gyvenime nėra bandęs? Ir garantuojame – kuo daugiau nėra kažko bandžiusių, tuo labiau siūloma veikla patiks.
Tikrai yra buvę (ir ne kartą), kai atvykę prie rungties žmonės kategoriškai pasako, kad nedalyvaus, tačiau įkalbėti kolegų pabando. Tas akimirkas, jei tik galėtumėme, įamžintume ir rodytume visiems kaip pavyzdį.
Patarimas būtų paprastas – jei kažko nesate bandę ir manote, kad jums tikrai nepatiks – būtinai pabandykite. Blogiausia kas gali nutikti – tikrai nepatiks, bet tada bent jau žinosite. Nors taip būna iš tiesų labai retai.
Dažniausiai žmonės išėję iš savo komforto zonos ir pabandę šį tą naujo džiaugiasi kaip maži vaikai.
Mūsų kolektyvas nieko nenori
Gali būti. Esame susidūrę ir su tokiais. Būsime žiaurūs, bet teisingi. Mums irgi nesinori dirbti su tokiomis įmonėmis. Kartais reikia tiesiog pripažinti faktą, kad mums – ne pakeliui.
Mūsų kolektyvas visko nori!
Sunku patikėti, bet tai irgi yra iššūkis. Paprastai tokie kolektyvai būna daug ką išbandę, patyrę ir juos labai sudėtinga nustebinti. Tačiau jeigu pataikai – pajunti tą didžiąją prasmę dėl ko viską darai. Nes nieko nėra geriau už šypsenas, gražius žodžius ir atsiliepimus.
Geriausias komplimentas – grįžtantis klientas. Jų linkime Naujaisias metais ir Jums!
Tai reikia įmonės švenčių ar ne?
Į šį klausimą, vis tik, turėsite atsakyti patys. O mes galime pasakyti tik tiek: suaugę irgi mėgsta žaisti. Ir tai yra nepaneigiamas faktas.