Šventės įmonės darbuotojams – įprastas reiškinys. Bendras renginys su klientais ar net konkurentais – iššūkis, kuriam ryžtasi ne visos įmonės. Vienus stabdo nežinia ar investicija atsipirks, kitus – originalių idėjų trūkumas, o treti tam paprasčiausiai nejaučia poreikio. Tačiau mes jau ne kartą įsitikinome: būtent tokiuose renginiuose įvyksta tai, ką mes vadiname verslo magija.
Renginiai tarp įmonių – unikalu
Seniai degėme idėja, kad Lietuvoje galėtų vykti aktyvių pramogų šventės tarp skirtingų įmonių darbuotojų. Esame įsitikinę, kad tai yra puiki terpė Lietuvos verslo žmonėms efektyviai megzti ryšius, įdomiai praleisti laiką ir smagiai pasivaržyti.
Mus veža idėja, kad renginiai tarp įmonių yra unikalu ir tai, ko lietuviai dar nėra atradę.
Ne kartą patyrėme, ką reiškia, kai bendroje veikloje dalyvauja skirtingi žmonės iš skirtingų įmonių. Tokiuose renginiuose atmosfera ir patirtys yra visiškai kitokios nei uždarose įmonių šventėse.
Neformalus bendravimas aktyviai leidžiant laiką, varžantis, perauga į naujas pažintis ir padeda sukurti bendrais patyrimais paremtą ryšį. Fantastiška matyti, kaip net patys aršiausi konkurentai varžosi šypsodamiesi, o paskui garbingai spaudžia vieni kitiems rankas.
Lietuva maža, konkurencija didelė, tačiau įsitikinome – žmogiškas ryšys, noras mokytis vieni iš kitų, bendrauti ir bendradarbiauti yra ne mažiau svarbesnis nei asmeninės ambicijos ar finansiniai įmonės tikslai.
Patikėjo idėja. Kas nutiko?
Esame suorganizavę ne vieną aktyvų renginį. Darbavomės ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje, Estijoje, tačiau užklausos buvo įprastos – vidinės įmonių šventės. O šiemet, iš karto po naujųjų, sulaukėme taip trokštamo kliento. Autobusų nuomos įmonė „Vilneda“ kreipėsi į mus su prašymu pateikti pasiūlymą įmonės klientų renginiui.
„Vilnedos“ marketingo vadovas Tautvydas Žilinskas akcentavo pagrindinį tikslą – padėkoti klientams už puikų sezoną, kartu nuveiktus darbus ir suteiktas galimybes augti.
„Tokius renginius mes organizavome ir anksčiau, bet pastaruosius kelis metus pritrūkdavome idėjų, ką galima originalaus pasiūlyti. Esame klientus vežę į įvairias ekskursijas, pažintinius objektus, bet negali daryti to paties metai iš metų. Šiemet ieškojome kažko naujo ir radome“, – pasakoja T.Žilinskas.
Marketingo vadovas atviras – iš pradžių šiek tiek nerimavo ar pavyks klientus sudominti siūlomu aktyviu renginiu. Su įmonės darbuotojais paprasčiau – pasakai laiką kada vyks renginys ir kolektyvas renkasi.
„Čia yra ir jūsų įdirbis, kad turite komunikacijos strategiją, įrankius, kuriais padedate patraukliai pristatyti renginį, motyvuoti žmones jame dalyvauti. Mes ir patys nelabai žinojome ar tokia aktyvaus renginio koncepcija pasiteisins, bet dabar jau galime pasakyti, kad šventė pranoko mūsų lūkesčius“, – sako T.Žilinskas.
Naujovės ir intriguoja, ir gąsdina
„Vilnedos“ klientams surengėme aktyvią šventę vienoje iš sporto salių Ukmergėje. Nuo įprastų sporto švenčių organizatorių skiriamės tuo, kad siūlome netradicines aktyvias veiklas. Pripučiamus gigantiškus kubus, linksmuosius kalnelius, konstruojamus medinius kartingus ir daugelį kitų pramogų siūlome vieninteliai Lietuvoje.
Jų sąrašas vis plečiasi – kuriame unikalius dizainus, renkamės labai aukštą įrangos kokybę užtikrinančius Vakarų Europos gamintojus. Azijos tiekėjai siūlo pigesnes alternatyvas, tačiau jų atsisakome dėl žemos kokybės.
Tokia mūsų pasirinkta kryptis turi ir privalumų, ir trūkumų. Privalumas, kad tai ką darome yra nematyta, nauja, nepatirta ir neišbandyta. Trūkumas – tas pats. Įmonių vadovai nedrįsta eksperimentuoti. O jei žmonėms nepatiks? Ir tada pasirenka tradicines veiklas: futbolą, krepšinį, proto mūšius, vasarą – plaukimą baidarėmis su pirtimis, kas, beje, neneigiame, irgi yra puiki komandos formavimo strategija.
Jokiu būdu nekritikuojame įmonių, kurios renkasi saugius, jau patikrintus sprendimus. Kiekvienas renkasi tai, kas jiems tuo metu tinka geriausiai.
Iš debesų – į sporto salę
UAB „Vilneda“ buvo vienas iš klientų, kuris tiksliai žinojo ko nori – naujovių. Įmonės komercijos direktorius Rytis Andriekus pasakojo, kad į šventę kvietė ne tik tuos klientus, su kuriais dažniausiai bendrauja ir bendradarbiauja, bet ir tuos, su kuriais turėjo ryšį praeityje.
„Mūsų įmonės tokia filosofija, kad neskirstome klientų į esamus ar buvusius. Visi jie vienodai yra svarbūs, nes prisidėjo prie mūsų įmonės sėkmės, kažkuriame etape padėjo augti ir tobulėti. Tai kodėl jiems nepadėkoti už tai?“, – samprotauja R.Andriekus.
Dar viena priežastis, kodėl įmonė jautė poreikį tarpįmoniniam rengiui – noras susipažinti. Įmonės komercijos direktorius pasakoja, kad yra net tokių klientų, su kuriais bendrauja daug metų, tačiau taip ir nėra matę vienas kito gyvai.
„Dabar didžioji dalis bendravimo versle vyksta elektroniniais laiškais ir telefonu. Anksčiau buvo populiaru sakyti, kad viskas persikels į debesis, internetinę erdvę, bet aš su tuo nesutinku. Esu įsitikinęs, kad gyvas bendravimas ne tik su klientais, bet ir su draugais, pažįstamais ir giminėmis yra būtinas“, – įsitikinęs verslininkas.
Nukrenta kaukės
Į „Vilnedos“ renginį dalyviai iš Vilniaus ir Kauno vyko bendrai, autobusu, kuriame ir prasidėjo bendros veiklos. Įdomu tai, kad 90 procentų šventės dalyvių buvo moterys, tačiau aktyvios pramogos jų neišgąsdino. Atvirkščiai savo azartu, užsidegimu ir kovingu nusiteikimu jos visai nenusileido vyrams.
Įmonės marketingo vadovas T.Žilinskas pasakojo, kad į skirtingas komandas suskirstyti žmonės iš pradžių jautėsi tikrai kiek nejaukiai. Nors kelionė autobusu buvo smagi, susipažinti spėjo ne visi. Tačiau jau po pirmosios rungties visas susikaustymas išgaravo.
„Aktyvios veiklos geros tuo, kad žmonės greičiau atsipalaiduoja, dingsta ribos ir nukrenta visos kaukės. Žmonės ima bendrauti, pasitikėti vieni kitais. Gimsta bendrų istorijų, juokelių, bendraudamas neformaliai gali sužinoti daug daugiau nei prie oficialaus derybų stalo“, – dėsto T.Žilinskas.
Kaip išmatuoti naudą?
Verslininkui patiko tai, kad pramogos, kurias išbandė su komanda, nereikalauja didelių fizinių pastangų, tačiau yra labai azartiškos ir įdomios. Tiesa, nors T.Žilinskas yra aktyvus ir reguliariai sportuoja, kitą dieną šiek tiek maudė raumenis.
„Bet tai buvo labai malonus raumenų maudimas. Jis priminė apie geras emocijas, kurias patyriau renginyje“, – šypteli „Vilnedos“ marketingo vadovas.
Kolegai antrina ir R.Andriekus. Iš dalyvavusių šventėje jis sulaukė daug gerų atsiliepimų. Geros emocijos – puiku, tačiau pagrindinis klausimas, kuris rūpi daugeliui – ar verta į tai investuoti?
„Tai, greičiausiai, priklauso nuo įmonės poreikių ir tikslų. Čia nėra toks dalykas, kad po renginio ėmei ir išmatavai naudą. Tačiau, noriu pabrėžti, mūsų pagrindinis tikslas buvo susipažinti, pabendrauti ir gerai praleisti laiką. Dabar, kai skambinu renginyje dalyvavusiam žmogui, jau žinau jo veidą, todėl iš karto bendrauju su šypsena. O dar geriau, kai jaučiu, kad ir mano pašnekovas šypsosi. Taip gimsta pasitikėjimas. Tai čia, mano nuomone, ir yra tikroji verslo magija“, – sako R.Andriekus.
Tikime, kad su tokiomis įmonėmis, kaip „Vilneda“, mes žingsnis po žingsnio artėjame prie savo svajonės – sukurti tarpįmoninių renginių Lietuvoje tradicijas ir kultūrą, ir, galbūt, net už jos ribų.